تصویر ثابت

تصویر ثابت

کلیپ مستند فیلم

پیشنهاد ویژه

فیلم داستانی ۳۱۳ / نحوه آشنایی جوان شیعه مقیم لندن با مسائل مربوط به مهدویت و ظهور

  • ۵۶۴

فیلم داستانی 313 / نحوه آشنایی جوان شیعه مقیم لندن با مسائل مربوط به مهدویت و ظهور

 

فیلم داستانی ۳۱۳ / نحوه آشنایی جوان شیعه مقیم لندن با مسائل مربوط به مهدویت و ظهور
مدت زمان : ۱۱۰ دقیقه
کیفیت : WebRip (متوسط) – [بالاترین کیفیت موجود!]
(متاسفانه این فیلم چندین بار از سایت یوتوب و حتی archive.org حذف شده است!)
حجم کل : ۲۴۰ مگابایت
تاریخ انتشار: ۳۱ می ۲۰۰۸
امتیاز IMDB : (مخاطبان) ۷٫۵/۱۰
کارگردان : معصومه ویرجی
زبان : انگلیسی
زیرنویس : عربی، فارسی
زیرنویس فارسی از : گروه ترجمه کانون مهدویت دانشگاه فردوسی مشهد
مترجمین: ایزدی – قالیشویان

 

فیلم ۳۱۳، فیلمی در حوزه مهدویت و آخرالزمان می باشد که توسط خانم معصومه ویرجی یک شیعه مقیم انگلیس ساخته شده است و به داستان زندگی یک جوان شیعه ساکن در کشور انگلیس و نحوه آشنایی وی با امام زمان (عج) می پردازد. فیلم ۳۱۳، محصولی متفاوت در این زمینه است که به خوبی مباحث مربوط به مهدویت و ظهور را توانسته است مطرح سازد.
داستان فیلم درباره جوانی به نام علی لیث است. او که هنگام تولد، فرزند آخرالزمان خوانده شده، به‎عنوان نماد نسلی که ظهور امام زمان را درک خواهند کرد، معرفی می‎شود. وی در یک خانواده شیعی در لندن زندگی می‎کند. پدرش او، مادر بیمار و خواهرکوچکش را رها کرده و وی برای گذران زندگی به فروش مواد مخدر می‎پردازد. با نماز بیگانه است و از عقاید شیعی چیزی نمی‎داند. مدیر مدرسه که به هوش و استعداد او مطمئن است، مجبورش می‎کند درباره امام مهدی(عج) یک مقاله تحقیقی بنویسد و او که در آغاز زیر بار نمی‎رود، طی حوادثی به این کار تن می‎دهد. او به طور معجزه‎آسایی با یک عالم دینی به نام محسن آشنا می‎شود که گرچه معمم نیست، اما در نقش یک روحانی با مدارا و حوصله به‎تربیت او پرداخته و به بهانه مقاله نوشتن، بسیاری از مشکلاتش را درمان می‎کند.
در طول داستان چند بار با عدد «۳۱۳» مواجه می‎شود. خواب‎های عجیبی می‎بیند و شیخ محسن او را به‎عنوان جوانی که به خاطر مأموریت‎های بزرگ انتخاب شده، برای آینده آماده می‎کند. او که بسیار به این دانشمند نکته‎دان و دوست‎داشتنی وابسته شده، ناگهان درمی‎یابد که او از دنیا رفته است و تمام ثروت خود را برای وی گذاشته. او با این پول به دانشگاه می‎رود و پس از تحصیلات، مؤسسه امام مهدی را تأسیس می‎کند.
در پایان فیلم، صحنه‎ای را می‎بینیم از پخش خبر ویژه تلویزیون‎های خبری دنیا در مورد حوادث مکه مکرمه. تصاویر آشوب و اغتشاش در مکه را نشان می‎دهند و گزارش تصویری از کشته شدن نفس زکیه می‎گوید که از نشانه‎های ظهور امام زمان(عج) است. بعد از آن علی به همراه سیصدوسیزده نفر دیگر از مؤمنین دیده می‎شود که از نقاط مختلف دنیا پیرامون نوری (اشاره به وجود مقدس امام عصر) جمع شده‎اند و آماده یاری حضرت موعود هستند.

 

 

 

 

فیلم داستانی 313 / نحوه آشنایی جوان شیعه مقیم لندن با مسائل مربوط به مهدویت و ظهور

فیلم داستانی ۳۱۳ / نحوه آشنایی جوان شیعه مقیم لندن با مسائل مربوط به مهدویت و ظهور

نقد فیلم ۳۱۳ :
(منبع: سایت ابنا)

تعدادی از هنرمندان عرب و پاکستانی مقیم انگلستان، فیلمی آخرالزمانی تحت عنوان “۳۱۳” یا “علامات ظهور امام مهدی” تهیه نموده‏اند که بازتاب‏های مختلفی داشته است. فیلمی تحت عنوان “۳۱۳” تهیه شده است که برخی آن را اقدامی مثبت و دغدغه‏ای شیعی می‏دانند و برخی دیگر آن را در ادامه “شیعه هراسی” و “ایران‏هراسی” تلقی کرده‏اند.
این فیلم داستان جوانی به نام «لیث علی» را روایت می‏کند که به دلیل فوت پدر و مسایل خانوادگی، با مشکلات روحی روبروست. وی به دلیل تحقیقی دانشگاهی، مجبور به مطالعه درباره حضرت مهدی(عج) می‏شود و کم‏کم متحول می‏گردد. اما در صحنه‏هایی از این فیلم، فاجعه بزرگی در موسم حج اتفاق می‏افتد و طی آن، پرده خانه خدا به خون حجاج آلوده می‏شود و این حادثه در شبکه‏های خبری و تلویزیونی به تصویر کشیده ‏شده  و به عنوان یکی از علامات ظهور از نظر شیعه مطرح می‏گردد. همچنین در این فیلم به دو علامت مهم برای ظهور امام مهدی (عج) شامل “سقوط دولت عراق” و “ویران شدن این کشور” پرداخته و اینگونه تلقی می‏شود که این مسأله، اعتقاد شیعیان است»!
در خلال پخش حوادث و درگیری‏ها در مکه و مسجد الحرام، حجاج نشان داده می‏شوند بشدت وحشت ‏زده و در حال فرار و پراکنده شدن از کنار کعبه هستند. پس از آن امام مهدی (عج) به همراه ۳۱۳ نفر از شیعیان به عنوان یاران خود، فرمانروایی بر جهان را هدایت می‏کند! سخنان بوش در حمله به عراق و نیز سخنان مقامات ایران که درخواست تظاهرات برائت از مشرکین دارند(!) نیز در این فیلم گنجانده شده است.
به گفته منتقدان، فیلم به گونه ای طراحی شده که سیاست‏های جمهوری اسلامی ایران را مرتبط به عقایدی بداند که بر اساس آن انقلاب حضرت مهدی (عج) باعث آزادی مکه و مدینه از دست مشرکان خواهد شد و پشت پرده ساخت این فیلم، تضعیف عقاید شیعه و القای این پیام به بینندگان باشد که ایران بر اساس این عقاید آخرالزمانی، تحرکات جدیدی را در منطقه شروع کرده و در صورتی که درگیری و مشکلاتی در کشورهای منطقه ـ از جمله عربستان و مراسم حج ـ به وجود بیاید آن را طراحی ایران قلمداد نمایند.
از سوی دیگر حامیان این فیلم معتقدند که فیلمی شیعی است که با خلوص نیت ساخته شده است که اگرچه بدون اشکال نیست، ولی اقدامی مثبت است که با دغدغه‏های مذهبی پاک ساخته شده است.

۳۱۳ The Movie (2008) :
For thousands of years, scholars, mystics and philosophers have marvelled over The Messiah, The Prophecised Saviour of Mankind…The Mahdi; who will bring back to the world the dying values of truth, peace and justice. Following the tragic death of his older brother, troubled seventeen year old Layth Ali finds himself on the wrong side of the law and soon discovers his only way out is his hard-line orthodox Principal, AliHusain Hakimi – Head of The Islamic College. Given only two weeks to complete an assignment on a subject the young rebel refuses to believe in, Layth seeks the help of Mohsin, an unusual, mystical Shaykh, who catapults him into a world of spiritual discovery, faith and understanding.

»» بخش تصویری

.::. دانلود با کیفیت بالا .::.
(فرمت: MP4 – ابعاد تصویر: ۴۵۰*۷۲۰)
تاریخ ماندگاری لینک اصلی: نامحدود
منبع: MobinMedia.ir
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

غرب بدون روتوش

انتخابات

موضوع سوم

موضوع چهارم