تصویر ثابت

تصویر ثابت

کلیپ مستند فیلم

پیشنهاد ویژه

مثبت مکث - قسمت نوزدهم (بورس) شبکه سه-طالب زاده

  • ۷۵۴

 

 

مثبت مکث - قسمت نوزدهم (بورس) شبکه سه-طالب زاده

بورس این روزها حباب ها را درنوردیده. باید دید آیا سقوط می کند؟ سرمایه گذاری در این بازار آیا مفید تولید و اشتغال هست؟ نکات مثبت و منفی پیش رو

حکم شرعی بورس از دیدگاه آیت الله خامنه ای:

 

حکم شرعی بورس از دیدگاه آیت الله خامنه ای به این شرح است که بورس‌ بازاری می باشد که در آن دارایی‌های مختلف مورد معامله قرار می‌گیرد، بنابراین بورس فی نفسه اشکال ندارد؛ ولی مهم این هست که باید معاملات در بورس نامشروع خلاف قانون نباشد در غیر این صورت حرام است.

بطور کلی فعّالیّت در بورس و خرید سهام و تعیین سود سالانه برای آن بر طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی که به تأیید شورای محترم نگهبان قانون اساسی رسیده انجام می‌گیرد محکوم به صحّت و حلیّت است.

حکم شرعی بورس از دیدگاه آیت الله خامنه ای:

حکم شرعی بورس از دیدگاه آیت الله مکارم شیرازی:

حکم شرعی بورس از دیدگاه آیت الله مکارم شیرازی به این صورت است که درآمد و کسبی که از طریق بورس و خرید و فروش اوراق بهادار بدست می‌آید – با وجود امکان کم یا زیاد شدن شاخص بورس – قمار محسوب نمی‌شود.

فرق قمار و بورس در این است که در قمار، خوردن مال به باطل صورت می‌گیرد. یعنی بدون مجوز یا عقود شرعی است. ولی در بورس اگر بر اساس عقود شرعی و اسلامی عمل شود خرید و فروش بی اشکال است.

از نظر اسلام انجام هر نوع معاملات – مانند بورس، خرید و فروش سهام و… – یا اینکه کسی کار خود را خرید و فروش سهام قرار دهد در صورتی که عقود و معاملات صوری نباشند، مطابق با احکام شرع و قوانین باشند، فروشنده واقعا مالک باشد یا از طرف مالک وکیل باشد و خریدار واقعا مالک و صاحب جنس خریداری شده شود، اشکال ندارد.

حکم شرعی بورس از دیدگاه آیت الله مکارم شیرازی:

حکم شرعی بورس از دیدگاه آیت الله وحید خراسانی:

حکم شرعی بورس از دیدگاه آیت الله وحید خراسانی به این صورت است که خرید و فروش سهام شرکتهاى سهامى، در صورتى که در آن شرکتها معاملات حرام ـ مانند معاملات ربوى ـ انجام نشود ، جایز است ، و خرید و فروش سهام شرکتهایى که معاملات حرام انجام مى دهند در صورتى که سود حاصل از حرام ، جزء سرمایه شرکت باشد ، جایز نیست ، و در غیر این صورت خرید و فروش خودِ سهام جایز است ، ولى باید از درآمدهاى حرامِ آن پرهیز شود.

حکم شرعی بورس از دیدگاه آیت الله وحید خراسانی:

حکم شرعی بورس از دیدگاه آیت الله صافی گلپایگانی:

حکم شرعی بورس از دیدگاه آیت الله صافی گلپایگانی به این شرح است که به طور کلی معاملات بورسی چنانچه با اجتماع جمیع شرایط صحت و لزوم باشد فی نفسه مانعی ندارد.

حکم شرعی بورس از دیدگاه آیت الله صافی گلپایگانی:

حکم شرعی بورس از دیدگاه آیت الله هادوی تهرانی:

حکم شرعی بورس از دیدگاه آیت الله هادوی تهرانی به این صورت است که اگر معاملات واقعی و در چارچوب قوانین اسلامی باشد صحیح است.

حکم شرعی بورس از دیدگاه آیت الله هادوی تهرانی:

حکم شرعی بورس از دیدگاه آیت الله نوری همدانی:

حکم شرعی بورس از دیدگاه آیت الله نوری همدانی به این شرح است که خرید و فروش سهام بلا مانع است، مگر آنکه معامله صورتهای دیگری داشته باشد.

حکم شرعی بورس از دیدگاه آیت الله نوری همدانی:




https://what.sapp.ir/qomar_ir


@qomar_ir
افت ۲۶هزار واحدی بورس؟!
حالا اگر همه حرکت کنن به سمت خروج از بورس، یک فاجعه سقوط شدید بورس رخ خواهد داد
http://sapp.ir/qomar_ir


مشاه این لینک در سروش یا وب (بورس و تولید)

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

غرب بدون روتوش

انتخابات

موضوع سوم

موضوع چهارم