تصویر ثابت

تصویر ثابت

کلیپ مستند فیلم

پیشنهاد ویژه

مشخصات و پشت پرده مجموعه فعالان حقوق‌بشر

  • ۳۵۶

«حقوق بشر» یکی از واژگان و مفاهیم مسخ شده در پروژه دموکراتیزاسیون است. مفهومی که ابتدا در بستر سیاسی متولد شد و دیری نپایید که با هیاهوی پر‌طمطراق حقوق، به ابزار فریب و سلطه بدل شد.نگاهی به انگیزه‌ها و اهداف بنیانگذاران اولیه این واژه و شرایط تاریخی – سیاسی آن برهه، به تنهایی برای درک ماهیت این مفهوم کافی است. اگر نویسندگان اعلامیه استقلال امریکا را از پیشتازان این عرصه قلمداد کنیم به تنهایی شواهد مورد نیاز برای ادعای ما در خصوص اینکه حقوق بشر پروژه‌ای سیاسی است، فراهم خواهد شد.



ادبیات دروغین حقوق‌بشر؛ یک پروسه سیاسی

دقیقاً در شرایطی که مهاجران اروپایی با هجوم به سرزمین‌های بکر و دست نخورده امریکای شمالی، آن را به تصرف در آورده و بومیان سرخ پوست را در جنگل‌ها و نواحی دور دست به اسارت در زندان‌های تعریف نشده در آوردند، با تسلط بر این سرزمین ادعای استقلال نمودند و آن گاه ادبیات دروغین حقوق بشر در یک پروسه سیاسی در درگیری بین شمال و جنوب برای بسط و توسعه قدرت، تحت عنوان مبارزه با برده داری، وارد منازعات سیاسی شد.

اگر این سابقه تاریخی مدنظر باشد آنگاه در چند و چون ماهیت سازمان‌هایی که با ادعاهای کذایی حقوق بشری وارد منازعات سیاسی با ملت‌ها و دولت‌های مستقل می‌شوند، تردید نخواهیم کرد.

اینکه در اغلب متون حقوق بشری، مثل کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان، کنوانسیون حقوق کودک و غیره دفاع از حقوق مسلم و انسانی افراد جای خود را به مبارزه با قواعد و سنن بومی و دینی جوامع داده است، مسلماً از چنین مبدأیی سرچشمه می‌گیرد. وقتی پایه ادعاهای حقوق بشری بر چنین اساسی استوار باشد، انتظار تناسب ادعاها با عملکرد مدعیان، بیهوده خواهد بود.

در این میان نکته قابل تأمل این است که با مرور زمان و تحول در سطح نگرش‌های سیاسی و امنیتی، ادعاهای حقوق بشری از فعالیت‌های سیاسی به سمت گرایش‌های امنیتی سوق پیدا کرده و در استراتژی سرویس‌های اطلاعاتی جایگاهی ویژه یافته است.

این که چگونه در یک روند سیاسی- اجتماعی یک «سوژه معترض» به یک «سوژه امنیتی - جاسوسی» تبدیل می‌شود، پدیده‌ای نوین و پیچیده است. در شرایطی که در غرب، اندیشمندان و نظریه‌پردازان سیستم دانشگاهی و آکادمیک، به عنوان طراحان الگوهای امنیتی ایفای نقش می‌کنند، جلب و جذب عناصر میدانی از میان قشر‌های اجتماعی طبیعی خواهد بود. اما جای شگفتی است که دشمنان نظام اسلامی در فرایند فعالیت‌های براندازانه و برای استفاده از روش‌های اجتماعی و عوامفریبانه جدید خود، دست به دامن منفورترین و مردودترین جریان‌ها در افکار عمومی می‌شوند.


مدعیان حقوق‌بشر و چشم بستن بر جنایات رژیم صهیونیستی

گرچه توسل به دامن یک جریان تروریستی و ضد انسانی برای آزمون شیوه‌های نوین تقابل با نظام اسلامی، نهایت درماندگی دشمن را به نمایش می‌گذارد. تصور اینکه گروه بدنامی چون «سازمان منافقین» که در سراسر جهان به انجام اعمال تروریستی و جنایت‌های ضد بشری مشهور است، پادوی مراکز امنیتی و اطلاعاتی غرب قرار گرفته است تا با پوشش‌های حقوق بشری وارد دور جدید مبارزه و رودررویی با جمهوری اسلامی گردد، در زمره واقعیات مضحکی است که بیش از هر چیز پشت پرده نقاب رنگین «دفاع از حقوق بشر» را به نمایش می‌گذارد.

از مدعیان حقوق بشری که چشم خود را به نقض گسترده و بی‌امان حقوق انسانی در سراسر جهان می‌بندند و از نسل کشی و قتل عام مردم فلسطین و یمن گرفته تا نقض سیستماتیک وگسترده حقوق میلیون‌ها انسان بیگناه در عراق و افغانستان و حتی در قلب اروپا و امریکا چشم می‌پوشند و در مقابل، ارزش‌ها و سنت‌های ملی، سیاسی و اجتماعی ملت‌ها را مصداق نقض حقوق بشر می‌شمارند، انتظاری جز این نیست که از سخیف‌ترین شیوه‌ها و بدترین ابزار‌ها برای مقابله با دولت‌ها و ملت‌های مخالف نظام سلطه بهره گیرند.

دست سازمان منافقین خلق که تا مرفق به خون ملت ایران و حتی عراق و کویت آغشته است، اکنون با پوشش دفاع از حقوق بشر با دست سازمان‌هایی چون سیا و موساد در یک کاسه قرار گرفته است. این دست‌های آلوده در دور تازه فعالیت‌های خود با پوشش‌هایی مانند دفاع از حقوق اقلیت ها، محرومان از تحصیل، گروه‌های صنفی و غیره پا به میدان مقابله با نظام اسلامی نهاده اند.

آنچه در پیش رو دارید، مروری اجمالی بر فعالیت‌های شبانه روزی دلاورمردان سازمان اطلاعات سپاه در «پروژه مرصاد» است که نتیجه آن، کشف و شناسایی شبکه پیچیده و گسترده‌ای شد که با هدایت مستقیم سرویس‌های جاسوسی بیگانه و عاملیت مستقیم گروهک خونریز منافقین در طول سال‌های اخیر با پوشش گروه «فعالان حقوق بشر» در کشورمان به فعالیت مشغول بوده اند.


پشت پرده مجموعه فعالان حقوق‌بشر

پیشینه فعالیت ها مجموعه «فعالان حقوق بشر»، مجموعه‌ای ویژه در روند فعالیت‌های حقوق بشری در ایران به شمار می‌رود. این مجموعه از اواخر سال 1384 فعالیت خود را آغاز و در نوروز سال 1385 تحت عنوان مجموعه فعالان حقوق بشر رسماً اعلام موجودیت کرد.

«کیوان رفیعی» عضو سازمان سیا و از اعضای اصلی سازمان منافقین به عنوان دبیر مجموعه فعالان حقوق بشر، در تشریح روند شکل‌گیری این گروه، اعتراف می‌کند: عنوان مذکور با هدف جلوگیری از ایجاد حساسیت برای‌ نیروهای امنیتی انتخاب شده است، چرا که عناوینی مانند سازمان و از این قبیل نیاز به تأیید رسمی داشته و حساسیت برانگیز است.

دفاع از حقوق بشر به نیابت از رجوی مجموعه فعالین حقوق بشر، جزء معدود گروه‌هایی است که از همان ابتدا تحت اشراف عملیاتی سازمان منافقین و حمایت مستقیم سرویس‌های اطلاعاتی غرب شروع به کار کرده و در تداوم فعالیت خود نیز از حمایت‌های اطلاعاتی- فنی و مالی سازمان بهره برده است.

اغلب اعضای این مجموعه با گرفتار آمدن در دام اطلاعاتی سازمان منافقین در کشورهای اروپایی و با حمایت و هدایت سازمان، در پوشش گروه‌های حقوق بشری فعالیت خود را آغاز کرده اند.گفتنی است بر اساس اسناد به دست آمده از این گروه، پوشش «فعالیت‌های حقوق بشری» به عنوان بهترین شیوه به منظور فریب مراکز امنیتی کشور برای اقدامات براندازانه در دستور کار آنان قرار گرفته است. سازمان منافقین با دریافت پیشنهاد چنین فعالیت‌هایی از جانب سازمان سیا و موساد توانسته است افراد مورد نظر را پس از شناسایی وارد صحنه سازد.

اثبات اینکه برای عناوین انساندوستانه‌ای که چنین گروه‌هایی مدعی آن هستند، جز فریب افکار عمومی و انحراف اذهان و ایجاد پوشش برای فعالیت‌های براندازانه، هدفی تعریف نشده است، کار دشواری نیست. بویژه زمانی که از ارتباط و خط‌گیری این مجموعه با سازمان منافقین، اسناد غیر قابل انکاری به دست آمده باشد. در بررسی فعالیت‌های مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به صورت مستقیم و غیر مستقیم ردپای سازمان منافقین مشاهده می‌شود.


سبک و شیوه فعالیت گروهک "مجموعه فعالان حقوق بشر"

شیوه‌های به کار رفته در فعالیت‌های این مجموعه، دقیقاً تداعی کننده سبک فعالیت این سازمان تروریستی است. رعایت اصول امنیتی در تشکیل گروه و نام‌گذاری اعضا، به اعتراف دبیر کل آن و نیز تمهیدات گسترده حفاظتی در گزینش اولیه اعضا از جمله مواردی است که در پرونده این گروه به چشم می‌خورند.کارشناسان امنیتی براین باورندکه انجام چنین اموری جز با دارا بودن پشتوانه فعالیت‌های حرفه‌ای جاسوسی ممکن نخواهند بود.

بخش دیگری ازیافته‌های «پروژه مرصاد» حاکی از فعالیت گسترده سازمان منافقین در فضای سایبری و آموزش و تدوین اصول مبارزات مجازی و براندازانه درتقابل با نظام جمهوری اسلامی است. درروش‌های نوین ابلاغ شده از سوی سران این گروهک تروریستی رگه‌هایی از ادعاهای مضحک حقوق بشری دیده می‌شود و این نشانگراتخاذ رویکردی جدید در فعالیت‌های سازمان است. اما ارتباط مجموعه فعالان حقوق بشر با سازمان منافقین، محدود به ارتباط غیر مستقیم نبوده است. رصد اطلاعاتی مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری سپاه، اسناد انکار ناپذیری را از برقراری رابطه مستقیم بین این دو مجموعه نشان می‌دهد.

«کیوان رفیعی» علاوه بر تردد مستمربه مقرسازمان منافقین در کشور عراق - قرارگاه اشرف - ارتباط‌ گسترده‌ای از طریق رابطین متعدد با سازمان دارد. «الهه کمالی» با اسم مستعار «زهره» از مهمترین رابط‌های وی با سازمان است. یکی از مهمترین سرپل‌ها برای ارتباط و اتصال اولیه به سازمان، حضور فردی به نام «سید جمال حسینی» در مسئولیت روابط عمومی مجموعه فعالین حقوق بشر است.


کمک‌های گسترده مالی از سوی منافقین

«سید جمال حسینی» با نام مستعار «اسفندریار بهار مس» به اعتراف خود، در کمپین پناهندگان سیاسی ترکیه بوده و از اعضای سازمان منافقین است.

او خطاب به «دلجو» مسئول پناهندگان سیاسی سازمان ملل در ترکیه می‌گوید: «من هوادار سازمان مجاهدین خلق بودم و یک سال با شورای مقاومت ملی همکاری کرده ام و 2 بار به صورت غیر قانونی وارد کشور عراق شده و به قرارگاه اشرف رفته‌ام». گفتنی است اسناد بیشمار مکشوفه در این پرونده نشان از آن دارند که ارتباط گسترده و ارگانیک مجموعه فعالان حقوق بشر با سازمان منافقین به صورت مستمر و با حمایت‌های مالی مستقیم بوده است.

تنها در بخشی از کمک‌های مالی سازمان منافقین به سرکرده این گروه که از طریق کنترل ارتباط ایمیلی این فرد با «زهره» کشف شده است، «ماهیانه مبلغ 2000 دلار» از سوی سازمان به حساب وی در بانک کشاورزی واریز می‌شده است. با این نوع کمک‌های مالی است که اعضای مجموعه مانند «احمد باطبی» که از محکومین سابقه دار امنیتی می‌باشد در فرصت مرخصی زندان با واسطه‌گری گروهک تروریستی کومله به راحتی از کشور خارج و با چند مسیر به امریکا منتقل می‌شود و در موارد متعددی با هویت‌های جعلی به کشور تردد می‌کند.

نکته حائز اهمیت دیگری که در این پرونده به چشم می‌خورد، جعل حرفه‌ای و گسترده اسناد هویتی برای اعضای گروه است. تهیه هویت جعلی از طریق جعل گذرنامه و شناسنامه و... تنها از عهده تشکیلات سازمان یافته‌ای بر می‌آید که سالها در این زمینه فعالیت جاسوسی داشته باشد. نقش این نوع هویت‌سازی جعلی در پوشش فعالیت های «کیوان رفیعی» نیز قابل توجه است.


جاسوسی در پوشش فعالیت حقوق‌بشری

جاسوسی سازمان یافته مجموعه فعالین حقوق بشر به سهولت از اسناد طبقه‌بندی شده‌ای استفاده کرده‌اند که نمایانگر فعالیت‌های جاسوسی گسترده و پیچیده این گروه با هدف‌گذاری در مراکز حیاتی نظام است. «جاسوسی هسته‌ای» در صدر فهرست این جرایم قرار داشته و به شیوه‌های بسیار پیچیده انجام شده است.

تماس «دفتر لندن انجمن پادشاهی» با شخص کیوان برای پیگیری سرنوشت یکی از اعضای ربوده شده به نام «فرود فولادوند» در راستای این نوع ارتباطات بوده است. گسل‌های اجتماعی مانع نفوذ مدعیان حقوق‌بشر از جمله مواردی که در دستور کارمجموعه فعالین حقوق بشرقرار داشته است، تمرکز بر اقشار گوناگون اجتماعی و موج سواری بر مسائل و مشکلات آنها با هدف سیاه‌نمایی از وضعیت کشور می‌باشد.

به عبارتی، این مجموعه برای نفوذ در بخش‌های مختلف اجتماعی و تأثیرگذاری حداکثری بر این حوزه، در طول چند سال، بعد گسترده‌ای به فعالیت خود بخشیده است. در بررسی‌های صورت گرفته پیرامون حوزه فعالیت‌های مجموعه مذکور، با اتکا به اسناد مکشوفه و اعترافات متهمین، این مسئله خودنمایی می‌کند که تلاشی جهت دار برای طرح مباحث گوناگون در زمینه آموزش‌های وارونه ومغرضانه تحت پوشش؛ حقوق زنان، دانشجویان، کارگران، قومیت‌ها و اقلیت‌های مذهبی در جریان بوده است. این روند به طور مستقیم از سوی طرف خارجی و بر اساس راهبردهای دیکته شده سرویس‌های جاسوسی غرب، با هدف به چالش کشاندن نظام تنظیم شده است.

انتشار جزوات آموزشی، تحلیلی و خبری گوناگون در موضوعات مذکور، انجام مصاحبه با زندانیان سیاسی و حتی اراذل و اوباش و متهمین مسائل اخلاقی در زمره این دسته از دستورالعمل‌های اجرایی مجموعه جاسوسی فوق قرار داشته است.


دانشجویان؛ هدف اول جاسوسان

مسائل دانشجویی از مهمترین ارکان فعالیت در این جهت است. از آنجا که دبیر کل تشکیلات، خود دانشجوی اخراجی بوده و دو تن از اعضا نیز از فعالین تأثیرگذار سیاسی - دانشجویی هستند، طبیعتاً این نوع از فعالیت‌ها در رأس برنامه هایشان قرار گرفته است. «احمد باطبی» از با سابقه ترین فعالین دانشجویی و از عوامل تأثیرگذار حوادث 18 تیر است.

«علیرضا.ف» نیز از فعالین دانشجویی سال‌های اخیر به شمار می‌رود. البته گستره تمرکز بر روی فعالیت‌ها ناشی از ارتباط این مجموعه با سازمان منافقین می‌باشد. چرا که سازمان از ابتدای فعالیت، عمده جذب هواداران را در میان جوانان و بخصوص دانشجویان جست‌و‌جو کرده است. یکی از نکات مهم کشف شده در ایمیل‌های دبیر کل مجموعه، ارتباطات وی با برخی از «فعالین دانشجویی» است.

«خبرنامه امیرکبیر» که در طول سال‌های اخیر تلاش گسترده‌ای برای اشاعه اخبار کذب، شایعه سازی، تحریک دانشجویان به انجام اقدامات غیر قانونی و ارائه گزارش‌های سراسر کذب به اصطلاح حقوق بشری داشته است به طور مستقیم از ناحیه این شبکه جاسوسی تغذیه شده ودر موارد متعدد ایمیل‌های بسیاری بین این خبرنامه و «کیوان رفیعی» به عنوان سرپل گروهک نفاق و عامل سازمان جاسوسی امریکا رد و بدل شده است که حاکی از ارتباط این فرد با دو تن از دانشجویان این دانشگاه به نام‌های «مجید. ت» و «احسان.م» می‌باشد.

همچنین سایت «ادوار نیوز» که با نام «ادوار سابق انجمن‌های اسلامی» مشغول فعالیت می‌باشد دارای ارتباطاتی با سرپل‌های خارجی شبکه جاسوسی مذکور بوده وبرخی مطالب سایت، از جمله اخبار و گزارشات را از طریق ایمیل دریافت کرده و به سرعت در سایت مذکور منعکس می‌کرده است.


نفوذ در برخی اصناف

علاوه بر حوزه دانشجویی، مجموعه جاسوسی موسوم به فعالین حقوق بشر توانسته است در میان سایر قشرها و صنوف مانند صنف معلمان و کارگران و حتی پزشکان یارگیری کند. به طوری که «رضا. ش»، عضو هیأت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد، مسئولیت واحد کارگران این گروه را بر عهده داشته و «رسول. ب»، سخنگوی کانون صنفی معلمان، مسئول کمیته معلمان آن است.

در حوزه حقوق اقلیت‌های مذهبی، فعالیت‌های فرقه‌های منحرفی مانند برخی از فرق ضاله، دراویش و حتی برخی فرقه‌های رسمی، در زمره حمایت‌های این شبکه قرار داشته است. از همین رو طیف گسترده‌ای از اعضای مجموعه دارای گرایش به بهائیت هستند.

از سوی دیگر تمرکز بر نارضایتی‌های اجتماعی و هدایت و تعمیق این نوع اعتراضات نقش مهمی در روند جنگ روانی و ایجاد اختلاف اجتماعی در کشورها ایفا می‌کند. ازین رو مجموعه موسوم به فعالین حقوق بشر، در طول سال‌های گذشته در تلاش بوده است تا با تکیه بر این اصل، یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت و امنیت ملی را هدف قرار دهد.

جاسوسان بیگانه در سیمای مدافعان حقوق بشر گرچه از مجموعه فعالین حقوق بشر، تحت عنوان مجریان برنامه‌های سازمان منافقین در ایران با پوشش فعالیت‌های حقوق بشری نام بردیم، اما بایستی گفت مسئله اساسی این است که سازمان منافقین که اکنون به عنوان بازوی اطلاعاتی سرویس‌های بیگانه فعالیت می‌کند، در پروژه مذکورنیز بیشتر نقش رابط بین مجموعه و سرویس‌های جاسوسی را ایفا می‌کرده است.


حمایت بی چون و چرای آمریکا از منافقین و گروهک‌های ضدانقلاب

اکنون سالهاست- به خصوص بعد از سقوط رژیم صدام- که گروهک تروریستی نفاق در تأمین منابع مادی خود نیاز روزافزونی به حمایت کشورهای غربی پیدا کرده است. بنابراین از سر ناچاری در یک مبادله اطلاعاتی- مالی میان منافقین وسرویس‌های جاسوسی غربی، منابع اطلاعاتی مورد نیاز آنها را مهیا و متقابلاً هزینه‌های سرسام‌آور سازمان تأمین می‌شود. به علاوه، گروهک رجوی در راستای تضعیف نظام از هیچ خیانتی فروگذار نمی‌کند. سابقه سه دهه فعالیت سازمان منافقین بیانگر این نوع عملکرد است.

با این تفاصیل قطعیت اینکه سازمان منافقین در پرونده حاضر نیز رابط کشورهای بیگانه و عوامل داخلی باشد، بیش از پیش اثبات می‌شود خصوصاً با اتکا به اسناد بی‌شماری که در پروژه کنونی به دستان باکفایت سبزپوشان مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری سپاه کشف شده است.


اطلاعات موثقی به دست آمده که حاکی است، «کیوان رفیعی» در سازمان جاسوسی امریکا سوگندنامه فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی را امضا نموده است.این موضوع در ارتباط محرمانه‌ای که وی با یکی از سران تشکیلات نفاق داشته، مطرح گردیده است.

مصداق روشن دیگر از ارتباط و فعالیت مجموعه فعالین حقوق بشر زیر نظر مراکز جاسوسی غرب، در معرفی افراد برای تأیید پناهندگی سیاسی است که بدون مشکل و در کمترین زمان از سوی کشورهای اروپایی و امریکایی مورد پذیرش قرار گرفته است.


معرفی اجمالی اعضای "مجموعه فعالان حقوق بشر"

شناخت اعضا و زمینه‌های فعالیت آنها همچنین چگونگی طعمه شدن آنها در سرویس‌های بیگانه، نیازمند مروری اجمالی بر سوابق اعضای اصلی مجموعه است:

«کیوان رفیعی» فعال سابق دانشجویی که به دلیل فعالیت‌های ضد‌امنیتی در سال‌های گذشته 5 مرتبه بازداشت شده است. وی عضو رسمی سازمان منافقین، مرتبط با سازمان سیا و دبیر کل مجموعه فعالین حقوق بشر می‌باشد. نامبرده با خروج غیر‌قانونی از کشور هم‌اکنون ساکن کشور امریکاست.

بهزاد.م.و و تارا.ن. دبیر اول، روزنامه‌نگار و دارای پوشش فعال فرهنگی.

احمد.باطبی. سخنگو، فعال سابق دانشجویی و از قدیمی‌ترین دانشجویان سیاسی و مؤثر در غائله 18 تیر.

محبوبه.ک. مسئول واحد زنان، از اعضای شناخته شده کمپین یک میلیون امضا برای «نه» به جمهوری اسلامی.

رضا.ش. مسئول واحد کارگری، عضو هیأت مدیره سندیکای غیرقانونی شرکت واحد.

وحید.الف.ف. مسئول واحد حقوقی و استاد دانشگاه.

عبدالرضا.الف. مسئول واحد اقلیت‌های مذهبی.

کاویان.ص.م. مسئول کمیته بهائیان.

ابوالفضل.ع. مسئول روابط عمومی.

رسول.ب. مسئول کمیته معلمان و سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران.

شهین.الف. مسئول واحد حقوق کودک.

علیرضا.ف. مسئول واحد نشریات که دارای پرونده مفتوح در رابطه با تحصن خردادماه 86 در دانشگاه زنجان است.

محمد حسین.ی.س. مسئول واحد جذب و معرفی و دارای دکترای فلسفه علم رسانه.

بررسی سوابق و ارتباطات اعضای این شبکه نشانگر اهمیت آن برای سازمان‌های جاسوسی است چراکه نحوه چینش اعضا از میان مسئله‌دارترین افراد، فرصت‌های لازم را برای بهره برداری‌های مراکز مذکور فراهم کرده است. سپاه در کمین جاسوسان حقوق بشری هدف اصلی اتخاذ پوشش‌های اجتماعی برای فعالیت‌های جاسوسی و براندازانه در قالب NGOها و گروه‌های سیاسی و اجتماعی، فریب و انحراف نهادهای امنیتی- اطلاعاتی از کشف و شناسایی اهداف این شبکه هاست که این شیوه در برخی کشورها پاسخگو بوده است.



انقلاب مخملی؛ راهکاری برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران

یکی از راه‌های موفقیت پروژه انقلاب‌های مخملی در کشورهایی که در معرض این نوع از حملات و تهاجمات قرارگرفته‌اند، باید در این الگو تحلیل شود. همین مسئله عاملی شده است تا از چنین شیوه‌هایی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی نیز بهره‌گیری شود. غفلت از تفاوت معنی دار نظام جمهوری اسلامی با الگوهای حکومتی دیگر و بهره‌گیری از روش‌های همسان در برخورد با آنها، از عوامل ناکارآمدی و ناکامی تلاش‌های دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی شده است.

در مبحث استفاده از سیستم‌های امنیتی پیچیده و با پوشش‌های اجتماعی در معارضه با جمهوری اسلامی نیز این امر خود را نشان می‌دهد. سازمان منافقین که با راهبری مستقیم سازمان سیا درتلاش است تا مراکز، ارگان‌ها و بخش‌های مختلف حیاتی داخل کشور را زیر چتر جاسوسی برده و در ارکان آن نفوذ نماید به شیوه‌های روزآمدی برای نفوذ نیازمند است. این گروهک تروریستی با حمایت‌های مالی گسترده بیگانه توانسته است با تطمیع مالی، انگیزه فعالیت و تحرک نسبی را در دنباله‌های داخلی خود ایجاد کند.

اگرچه فرسودگی ساختاری، ضعف بنیه‌های اعتقادی و ناکامی‌های متعدد سال‌های اخیر بر ضعف روزافزون آن افزوده است. پوشش فعالیت‌های اجتماعی نیز توانسته است هم حمایت‌های آشکار و گسترده بیگانگان را فراهم کند و هم در داخل کشور فضای مساعدی برای فعالیت آنها ایجاد کند.



جنگ سایبری؛ ایران علیه آمریکا

حال مجموعه فعالین حقوق بشر با چنین پشتوانه‌هایی در کنترل اطلاعاتی سپاه قرار دارد؛ به گونه‌ای که قدرت و اشراف اطلاعاتی سپاه پاسداران بر فعالیت‌های این شبکه جاسوسی، اختلال جدی را در تلاش‌های چند ساله سازمان سیا برای راه اندازی جنگ سایبری علیه نظام اسلامی به وجود آورده است.

نفوذ اطلاعاتی سپاه، چه نفوذ از طریق نیروها و افراد، چه توان نفوذ فنی و تکنولوژیک در کنترل ابزارهای ارتباطی این جریان‌ها اشراف کامل اطلاعاتی سپاه بر تحرکات مجازی و حقیقی دشمن را فراهم ساخته است. اکنون شیوه‌های عملیاتی مجموعه چه در فضای مجازی و در ارتباطات دیگر، تحت کنترل دقیق سپاه است و این امر برای خود اعضا نیز مسجل شده است. «کیوان رفیعی» دبیر مجموعه فعالین حقوق بشر نگرانی خود را از قدرت تحلیل نیروهای سپاه از وضعیت فعالین حقوق بشری در مواردی بروز داده است.


مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سپاه با اقتدار تام توانسته است به پیچیده ترین و پوشیده ترین نقاط ارتباط و فعالیت مجموعه پی ببرد. رهگیری دامین‌ها، نام‌های کاربری، ایمیل‌ها و اکانت‌های این افراد و کنترل اطلاعات رد و بدل شده در این فضا که البته با حمایت‌های فنی سازمان منافقین به شیوه اطلاعاتی-. امنیتی دنبال می‌شود، نمای کاملی از اقدامات و ارتباطات جاسوسی این مجموعه به اصطلاح حقوق بشری در اختیار قرارداده است و این مسئله امکان پیگیری با قدرت و اشرافیت کامل را فراهم ساخته است.

با اینگونه پیگیری‌ها مشخص شده است که افرادی مانند «کیوان رفیعی» در راستای دستیابی به اهداف خود حتی حاضرند با گروه‌ها و جریان‌های ضد دین و فرهنگ مثل فعالین عرصه تجارت سکس و... نیز در ارتباط باشند. اکنون دبیرکل مجموعه فعالان حقوق بشر در یکی از کشورهای غربی با حمایت گسترده مالی- امنیتی سازمان منافقین مستقر شده است. با بررسی محاورات و مکالمات نامبرده مشخص گردیده است که وی در کشور مذکور دارای یک مسئولیت مشخص در بین عوامل نفاق است.


تداوم سیطره اطلاعاتی مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سپاه

با تداوم سیطره اطلاعاتی مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سپاه می‌توان به چشم‌انداز آینده مجموعه نیز اشاراتی داشت: یکی از مهمترین دستورالعمل‌های مجموعه، تلاش برای ایجاد وجهه مشروع و مقبول برای فعالیت هایشان است؛ در همین راستا اخیراً یک روحانی اصلاح‌طلب به نام «کیومرث.س.» برای ورود به تیم مدیریتی مجموعه فعالین حقوق بشر به کیوان معرفی شده است. طبق روال همیشگی «کیوان رفیعی» موضوع را با عامل نفاق در میان گذاشته که مورد موافقت قرار گرفته است.مأموریت دیگری که در طول ماه‌های اخیر از سوی سازمان به «کیوان رفیعی» ابلاغ شده، سوق دادن سمت حمله به شخص «مقام معظم رهبری» است.

از مسائل مهم در ارتباط عوامل نفاق با مجموعه فعالین حقوق بشر و ارتباط این مجموعه با اصلاح‌طلبان، پیدا شدن سرنخ پروژه 72 کشته است. با نفوذ پنهان در ایمیل کیوان مشخص شد لیست 72 نفر از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات که توسط «ع.ب.» منتشر شده است، توسط این مجموعه تهیه و با واسطه «احمد باطبی» در اختیار «ع.ب.» و «محسن مخملباف» قرار گرفته است.
 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

غرب بدون روتوش

انتخابات

موضوع سوم

موضوع چهارم