تصویر ثابت

تصویر ثابت

کلیپ مستند فیلم

پیشنهاد ویژه

اعترافات ریگی

  • ۴۱۳

 

اعترافات عبدالمالک ریگی آغاز شد

عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جند الله طی اعترافاتی گفت، بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، عوامل آمریکایی در شهر کویته پاکستان بار دیگر (عوامل آمریکایی در زمان بوش نیز با وی ارتباط برقرار کرده بودند) با وی ارتباط برقرار کردند.


وی زمان این ملاقات را بعد از درگیری هفدهم اسفند ماه عنوان کرد که در نزدیکی زاهدان روی داده بود.

ریگی به درخواست عوامل آمریکایی برای ملاقات با مقامات این کشور در دوبی اشاره کرد.



این شرور تروریست به عوامل آمریکایی گفته بود درصورتی با آنها ملاقات می کند که به وی و گروهکش کمک کنند، در غیراینصورت ملاقاتی درکار نخواهد بود.

ریگی گفت عوامل آمریکایی به وی قول مساعدت در رفع مشکلات، آزادی اعضای گروهکش، کمک مالی و نظامی داده‌اند.

وی افزود: همچنین دراختیار گذاشتن اسلحه، مهمات و یک پایگاه در مکانی از افغانستان نزدیک مرز با ایران، ازجمله قول های مساعدت طرفهای آمریکایی بود.

ریگی اعتراف کرد یکی از دوستان خود را برای این ملاقات به دوبی فرستاد.

وی گفت در این دیدار خود نیز خواستار یک مکان امن در افغانستان و یا جایی نزدیک منطقه شده است.

ریگی افزود طرف‌های آمریکایی پاسخ داده بودند این مسئله را حل و برای حاجی (ریگی) بدون هیچ شرط و شروطی جایی را پیدا خواهند کرد، یعنی تضمین امنیت شخص وی را به عمل می آورند.

عوامل آمریکایی در دوبی همچنین قول استقرار وی را در این مکان و فراهم کردن تسهیلات را برای آغاز فعالیتش داده بودند.

ریگی در ادامه اعترافاتش گفت عوامل آمریکایی گفته بودند پایگاهی دارند به نام "مناس" نزدیک بیشکک که می توانند، آنرا دراختیار وی قرار دهند.

عوامل آمریکایی همچنین به وی گفته بودند قرار است با یکی از مقامات ارشد سیا در این پایگاه دیدن کند.

ریگی در بخش دیگری از اعترافات خود درمورد ملاقات با عوامل آمریکایی در دوبی به حساسیت موضوع ایران از سوی مقامات واشنگتن اشاره کرد.

ریگی گفت در ملاقات دوبی، عوامل آمریکایی به وی گفته بودند ایران راه خود را می رود و در شرایط فعلی اکنون موضوع ما ایران، نه القاعده و طالبان است.

ریگی به نقل از عوامل سازمان اطلاعات جاسوسی آمریکا سیا گفت واشنگتن در حال حاضر هیچ برنامه نظامی ضد ایران ندارد.

سرکرده گروهک تروریستی جندالله به نقل از طرف آمریکایی گفت: واشنگتن به این نتیجه رسیده است که هیچ راه و هیچ گزینه‌ای در قبال ایران وجود ندارد، غیر از آنکه باید در برابر ایران ایستادگی کرد.

وی افزود: یکی از عوامل بلند پایه سیا به وی گفته است که حمله نظامی به ایران "مشکل" است.

ریگی در ادامه اعترافاتش دراین زمینه افزود: عوامل آمریکایی گفته بودند سیا بر وی و گروهکش "حساس" شده‌اند و آماده‌اند هر نوع کمکی به آنها بکنند.

وی در ادامه گفت: طرف‌های آمریکایی در دوبی گفته بودند سیا برنامه‌ای در دست دارد، تا تمام سازمان هایی را که مخالف نظام (جمهوری اسلامی ایران) هستند و پتانسیل و قدرت جنگ را دارند، مورد حمایت قرار دهد.

ریگی به نقل از عوامل سیا گفت: سازمان جاسوسی آمریکا بر این باور است که گروهک جندالله قدرت به چالش کشیدن نظام (ایران) را در منطقه دارد و می تواند جمهوری اسلامی را با مشکل مواجه کند.

ریگی در خاتمه اعترافاتش به نقل از عوامل آمریکایی افزود سیا آماده هرگونه همکاری در زمینه آموزش های نظامی و امنیتی با جندالله است.

وی روش های آموزش امنیت (شنود) تلفنی، رایانه و روش های چگونگی بکار گیری ابزار و فن آوری لازم را در سطوح وسیع از جمله این موارد بر شمرد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

غرب بدون روتوش

انتخابات

موضوع سوم

موضوع چهارم