تصویر ثابت

تصویر ثابت

کلیپ مستند فیلم

پیشنهاد ویژه

ترور خاتمی

  • ۴۸۹

 

+اعتراف خاتمی به عدم تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال88

تشریح پروژه ترور ناکام خاتمی در فرودگاه اهواز خاتمی که حدود نیم ساعت زودتر به فرودگاه رسیده بود     از سوی سرگروه تیم مطلع شد که هواپیمایی زودتر از موعد مقرر قصد پرواز به سمت تهران را داشته و اتفاقا در جلوی هواپیما نیز جای خالی وجود دارد، از این رو تصمیم به پرواز با آن هواپیما را گرفت....

 

   

 

فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدی (عج) با بیان اینکه از سال ۶۳ به بعد هیچ هواپیما ربایی موفقی در ایران نداشتیم، گفت: ماجرای شهادت محافظ احمدی نژاد ناشی از سوء قصد به رئیس جمهور نبود

خیابان پاستور را همه با ساختمان ریاست جمهوری اش می شناسند تا جایی که وقتی به راننده آدرس دادم پرسید ریاست جمهوری می روید؟ آدرس را به آسانی پیدا کردیم اما مقصد ما نه دفتر رئیس جمهور بلکه دفتر فردی نظامی بود که به همراه نیروهای خود مسئولیت حفاظت ازسران قوا و مسئولان کشوری را برعهده دارد، مسئولیتی سنگین و در عین حال ناشناخته که در صورت نبودش امنیت ملی با مشکل مواجه می شود.
قرار ما مصاحبه با سردار خوش نواز فرمانده سپاه حفاظت انصار المهدی(عج) و سرهنگ محمد رضا باقر پناهی فرمانده یگان حفاظت مجلس بود، دو پاسداری که بنابر اعتقاد خود برای حفاظت از مسئولان کشور تلاش می کنند.
راس ساعت ۱۵ وارد اتاق سردار خوش نواز شدیم و در بدو ورود با دونظامی خوش اخلاق و در عین حال با صلابت مواجه شدیم ، نظامیانی که با وجود مشغله فراوان، زمان زیادی را برای پاسخ به سوالات ما اختصاص دادند. متن مصاحبه با سردار خوش نواز را در ادامه می خوانید:

سردار، شغل شما برای بسیاری از جوانان جذاب است. نحوه عضو گیری برای این حیطه کاری به چه صورت است آیا جوانان علاقه مند می توانند در این زمینه خدمت کنند یا خیر؟
به صورت طبیعی، جذب و استخدام دارای شرایط خاص خودش است. در اصل نگاه ما به این کار، نگاه تکلیفی است نه صرف علاقمندی. باید بر اساس انگیزه و تکلیف در این شغل حضور یابیم، زیرا همکاران ما، اولاً برای پیشگیری و ثانیاً برای مقابله در جایی که امکان هرنوع حادثه و تهدید وجود دارد، آماده می شوند. این حادثه و تهدید با پول و خواسته و علاقه سازگار نیست. برخی ممکن است علاقمند باشند اما پس از ورود احساس پشیمانی کنند، بنابراین علاقه خوب است اما اصل نیست، یعنی اصل این کار بر تکلیف، انگیزه و در مراحل بعدی بر خواسته و یا علاقه فردی بنا شده، چون مسئولیت سپاه پاسداران، پاسداری و نگهبانی از انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهاست‌، یک بخش از آن حفاظت و بخش دیگر آن همه سپاه پاسداران و هر جایی که به هر برادر پاسداری دستور برای خدمت دهند، است. بنابراین صرف علاقمندی کافی نیست، سپاه در هر جایی که انقلاب اسلامی به او نیازمند باشد و سلسله مراتب به آن ابلاغ کند، مأموریت خود را اجرا می کند. 

یعنی پس از ورود نیرو به سپاه، مکان خدمت وی را مشخص می کنید؟
بله، در آن مرحله تشخیص داده و سیری را طی می کنند. 

شما به صورت جداگانه نیز عضو می گیرید؟
بله جداگانه نیز عمل می شود اما در پروسه کلی سپاه پاسداران.

چند ماه پیش در آمریکا کتابی منتشر شد با این موضوع که ۷ سال پیش در آمریکا به طرف آقای احمدی‌نژاد گلوله شلیک شد.
من نشنیدم.

شهادت محافظ احمدی نژاد در سیستان ناشی از سوءقصد به رئیس جمهور نبود
در سیستان و بلوچستان آقای احمدی‌نژاد مورد سوء قصد قرار گرفت و یکی از محافظانش نیز به شهادت رسید. توضیحی در این زمینه می‌فرمایید که برای این شرایط چه تمهیداتی اندیشیده شده و مسئله چگونه پیش آمد؟

حادثه سیستان مربوط به شخص احمدی‌نژاد نبود. موضوع مربوط به یک منطقه دیگر بود. رئیس جمهور پس از ورود به استان، به تمام شهرها و برخی بخش‌ها و دهات این استان سفر کرد. ما باید همکاران خود را با توجه به نوع مسئولیتمان به منطقه گسیل می‌کردیم، بنابراین محافظان رئیس جمهور که به یکی از مناطق مورد بحث رفته بودند زمان مراجعه از یک منطقه به منطقه دیگر، با اشرار آن منطقه درگیر شدند که این درگیری منجر به شهادت یکی از همکاران شد.

در کشور ما اتفاق افتاده که یک نیروی امنیتی که جزو مسئولین نیز بوده با جاسازی یک بمب، دو نفر از سران را به شهادت رسانده است. چطور می توان به یک نیروی حفاظت تا این حد اطمینان کرد؟
اینها افراد جزو ما نبودند. نمی خواهیم بگوییم همه چیز مطلق است، بالاخره ممکن است کسی را نیز پیدا کنیم. اما ما سپاه را اینطور دنبال می کنیم. 

پس باید یک سیستم گزینش نیروهای خبره و متعهد خیلی قوی وجود داشته باشد.
گزینش همه جا وجود دارد. سپاه عنوان شغلی ندارد، کدام آدم عاقلی می پذیرد که جان خود را برای حقوق کمی مثلاً کمتر از یک میلیون تومان بدهد؟ این افراد نمی توانند در شغلی غیر از مشاغل سپاه درآمد حاصل کنند؟ می گوییم تمام ظرفیت های سپاه بالا بردن این شرایط است. چرا دشمنان انقلاب اسلامی که سپاه استخوان بر گلوی آنهاست، این نهاد را مسئول همه اقدامات تروریستی می دانند؟ در صورتی که خودشان تروریستند! کجا سپاه سر بچه بی گناهی را بریده و به بدن حیوان وصل کرده است؟ در زمان بحران ایجاد شده در تهران در دوران جنگ، به محض مشاهده فردی با اورکت سپاه، وی ترور می شد حتی اگر سپاهی نمی بود. تا جایی که فرماندهان وقت سپاه تصمیم گرفتند برای شکست هیبت ناامنی ایجاد شده کاذب توسط دشمنان، همه پاسداران با لباس سپاه به خیابان آیند که بعد از آن همه چیز رفع شد. این مسائل و مشکلات با چه چیز قابل قیاس است؟ معتقد هستیم با افزایش معنویت، مشکلات کمتر می شود. البته باید گفت که دقت ها و مراقبت های لازم نیز انجام می شود.

سابقه کناره گیری هیچ محافظی را نداریم
در بحث علاقمندی جوانان به امر حفاظت، فرمودید ممکن است علاقه برخی از افراد پس از ورود به کار از بین رفته و فرد پشیمان شود تا حالا پیش آمده که محافظی پس از چند سال خدمت پشیمان شده و کنار بکشد؟ معمولاً سپاه در این شرایط چه می کند؟ خروج این افراد با توجه به اطلاعاتی که در دست دارند خطری ایجاد نمی کند؟

سابقه این اتفاق را نداریم. سپاه رویه ای برای تغییر و جابجایی کارکنان دارد. یک فرد همیشه که در یک نقطه نمی ماند باید تغییر هم ایجاد شود. در سیکل تغییرات، مراحلی طی شده و متوقف هم نمی شود. آیا می شود یک فرد ۳۰ سال در یک نقطه قرار بگیرد؟ کهولت سن، شرایط جسمانی همه تغییر می کند چرخش باید انجام شود. یک شکل ثابت نمی تواند باشد.

دلیلی برای تشابه عقیدتی سیاسی محافظ با مسئولان وجود ندارد
فرد محافظ، حداقل باید از لحاظ ایدئولوژیک یا اعتقادی و سیاسی با فرد محافظت شده یک قرابت اعتقادی سیاسی داشته باشد. این امر در انتخاب محافظ چقدر لحاظ می شود؟

ما شرایطی برای احراز داریم. اینکه یک شخصیت چه روحیه دارد و ما بخواهیم مطابق آن روحیه، محافظ پیدا کنیم ممکن است صورت نگیرد. روحیات هر فردی برگرفته از اعتقادات و اخلاق و رفتار است که همه الگو دارند. الگوهای ما نیز سیره و سنت بزرگان است. انتظار هم همین است، ما باید دقت کنیم تا خود را منطبق با خصوصیات ترسیم شده برای خودمان هماهنگ کنیم. 

محافظان کمک کننده شخصیت ها برای تحقق اهداف نظام هستند.
از شخصیت های ما هم انتظار می رود که دارای همین ظرفیت ها باشند. البته بین محافظان و مسئولان تفاوت وجود دارد. مسئولان بار نظام را بر دوش دارند و محافظان مسئولیت دارند که در حفظ نظام به آنها کمک کنند تا آنها بتوانند این مسئولیت را به نحو شایسته تر دنبال کرده و دغدغه ای نداشته باشند.
در زمان هایی هم ممکن است، فشار کار زیاد باشد که باید با آنان همراهی و در صورت ضرورت مدارا کرد.در هر شغلی علاوه بر روابط کاری، روابط اخلاقی نیز وجود دارد. تعاملات اخلاقی همیشه بوده ، است و خواهد بود. هر چه این اخلاقیات بالاتر رود روابط راحت تر می شود.
در ضمن شما فرض کنید فردی با مجموعه آن فضا و شرایط هماهنگ نیست، آیا همه مجموعه دارای این شرایط نیست ؟ یعنی حفاظت از مجلس بر ما واجب است یا بگوییم احیاناً خدای ناکرده یک کسی که مثلا در این مجلس نامناسب است؟
تفاوت دیدگاه آن هم برای محافظی که قرار است جان خود را برای یک مسئول مخالف با دیدگاهش بدهد آزاردهنده است.
علت محافظت از برخی مراکز حفاظت چیست؟ نیروی های حفاظت بر اساس تدابیر و سیاست‌های نظام که حاکمیت رهبری عادل و ولی‌فقیه دارد عمل می‌کنند. یعنی تکلیف را دنبال می‌کنیم. اگر یک نفر در یک مجموعه ناسازگار شد اصل را نباید رها کرد. اصل بر این است که ممکن است روحیات افراد و سلایق با هم متفاوت باشد.
آن یک نفر به‌عنوان مقام ارشد یک حوزه، بر همه مسائل اثر می‌گذارد.
فرض کنید که باید از رئیس جمهور و سایر قوا حفاظت کنیم. با توجه به صحبت شما، تکلیف چیست؟ ممکن است سخت باشد، باید بپذیریم. در آموزه‌های دینی ما چه چیزی تعریف شده است. بنابراین شما یک روند آموزشی خیلی قوی برای نیروهای خود برای عمل بر اساس این نگرش برگزار می کنید. ما باید اینگونه عمل کنیم. ما از صدر اسلام هم این مسئله را داشتیم، در صدر اسلام کسانی بودند که در زمان پیامبر اکرم (ص) یک نگاه داشته و بعد در زمان امیرالمومنین علی (ع) تغییر موضع دادند. آیا در زمان خلیفه سوم امام حسن مجتبی در حفاظت از جان خلیفه آسیب ندیدند؟ همه مسائل ما برگرفته از ائمه است. امیرالمومنین علی (ع) برای حفظ اهداف برتر، از خلفا دفاع کرد. ما هم باید همان مسیر را برویم. نظر حضرت امام و رهبر معظم انقلاب نیز همان مسیر است. 

نیروهای حفاظت باید حریم اشخاص را رعایت کنند
البته این توجه به اخلاقیات مربوط به سران و مسئولان نمی شود، بلکه سطوح پایین را هم مد نظر قرار می گیرد، بنابراین هر جایی برای نیروهای حفاظت ویژه است، دوست نداریم زمانی که یک ارباب رجوع وارد مجلس می شود، نیروهای حفاظت برخورد خوبی با وی نداشته باشند، حتماً باید حریم و احترام یک فرد توسط خواهر و برادر همکار ما حفظ شود. منّتی هم بر کسی نداریم تکلیف و وظیفه ای داریم که باید آن را به نحو شایسته انجام دهیم. باید برخورد و رفتارمان جدای از آنچه بر عهده ماست به نحو شایسته انجام شود. بنابراین در پی تداوم این رویه و روحیه در همه مکان های تحت پوشش هستیم.

سال ۸۸ هیچ خطری پرواز محمد خاتمی را تهدید نکرد
در انتخابات سال ۸۸ نیروهای حفاظت زحمات زیادی را متحمل شدند، یکی از مباحث مرتبط با حفاظت پرواز که در همان ایام بوجود آمد، موضوع تهدید پرواز آقای خاتمی بود که جزئیاتی از این اتفاق در رسانه ها منتشر شد، اصل موضوع چه بود؟
در ابتدا باید گفت که ما براساس این موضوع بحث داریم چه برسد به مرحله اجرا. می گویند قصد داشتند این هواپیما را منفجر کنند . می‌دانید شرایط انفجار در هواپیما کاملا متفاوت است؟ همزمان با سفر آقای خاتمی در یک پرواز دیگری در آن مسیر یک مشکل پیش آمد، اما موضوع مرتبط با موضوع سفر وی نبود. یعنی بعد مشخص شد مباحث دیگری دخیل بوده و صرفاً موضوع آقای خاتمی نبود.

بازنشر از خانه ملت

 

 

 

  • چشم اونایی که تو رو ترور می خواستن بکنن کور ماهمه جوانان پشته شماهستیم
    پاسخ:
    اگه میدونستی کیا میخواستن ترورش کنن میفهمیدی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

غرب بدون روتوش

انتخابات

موضوع سوم

موضوع چهارم